A sikerhez vezető út: „feladatmegoldás, szakkör, feladatmegoldás”

Orosz Dávid 11. c osztályos tanuló bizonyult a legjobbnak az ország középiskolás diákjai közül fizikából azáltal, hogy az OKTV-n az 1. helyen végzett. Így ő és felkészítő tanára, Szabó Miklós tanár úr vehette át a ballagási ünnepségen a 2018-as OKTV-n legeredményesebben szereplő tanulónak és felkészítő tanárának járó jutalmat, az Ad Astra-díjat. Ennek kapcsán beszélgettem Dáviddal a versenyről és a további terveiről.

- Milyen út vezetett az OKTV 1. helyezésedhez?

- A fizikával kilencedikben, Szabó Miklós tanár úr biztatására kezdtem el ismerkedni, amikor az osztályunknak ajánlotta, hogy nézzünk be a szakkörére. Rengeteget foglalkozott velünk, és már akkor előrevetítette, hogy a cél az OKTV lesz. Célirányosan megcsináltatta velünk a komolyabb fizikaversenyek összes feladatát, a problémásabbakat a szakkörökön magyarázta el, majd ezeket az útmutatása alapján megpróbáltuk egyedül is megoldani. Így készültünk két és fél éven keresztül - feladatmegoldás, szakkör, feladatmegoldás. Végül a döntő, mérési forduló előtt átolvastuk az összes eddigi OKTV mérési jegyzőkönyvét. Mindeközben Pestre is jártunk a diákolimpiai szakkörre.

- Úgy gondolom, bizonyos dolgokat háttérbe kellett szorítanod a felkészülés időszaka alatt. Melyekről volt a legnehezebb lemondanod?

- A felkészülés ideje alatt legalább heti két szakkörünk volt, délelőtt pedig Szabó Miklós tanár még a lyukasóráiban is velünk foglakozott, hetente egyszer pedig Pestre utaztunk. A versenyek előtt a nyugodtabb körülmények miatt gyakran otthon, illetve az iskolai könyvtárban készültünk. Mindennek következtében lemaradtunk témanapokról, kevesebbet segíthettünk a diáknapra való készülésben, és volt, hogy hetekig nem láttam az osztálytársaimat, barátaimat. Én ezt viseltem a legnehezebben.

- Említetted, hogy hetente egyszer Pestre utaztál. Miért?

- A budapesti szakkörre versenyeredmények alapján kerülhettünk be. A szakkörök célja hivatalosan a nemzetközi diákolimpiára való felkészülés volt, de mi inkább az OKTV-re való készülésként fogtuk fel. Voltak elméleti és mérési szakkörök is. Az elméleti szakkörökön magasabb szintű, diákolimpiai feladatokkal, problémákkal foglalkoztunk, míg a mérések alkalmával olyan eszközöket, módszereket ismertünk meg, melyekkel korábban még nem találkoztunk. Ez később nagyon hasznosnak bizonyult az OKTV mérési fordulójában és más versenyeken is.

- A fizika mely területét szereted a legjobban?

- A mechanikát. Azért ezt, mert viszonylag kézzelfogható, logikus, könnyen szemléltethető és hétköznapi, bárki által érthető problémák megoldásával foglalkozik. Az ilyen típusú feladatokhoz nem kellenek elvont, misztikus ötletek, csak logikus gondolkodás.

- Mivel töltöd a legszívesebben a szabadidődet?

- Szeretek olvasni, a fizika mellett pedig a matematika is érdekel, de a kedvenc időtöltésem a sport, különösen kerékpározni szeretek.

- Mik a további terveid, céljaid?

- Egyelőre szeretném kipihenni magam. Hosszabb távon a BME valamelyik mérnöki kara és valamilyen műszaki pálya érdekelne.

- Sok sikert kívánok az álmaid megvalósításához.

Békési Katalin

 

Keresés a cikkekben

Nyolcadikosoknak!

 

Iskolai közösségi szolgálat

Közelgő események

szeptember 28.

Gólyabál

október 5.

Aradi vértanúk - megemlékezés

október 13.

szombat, tanítás nélküli munkanap

október 16.

Nyílt nap

október 19.

1956-os forradalom és szabadságharc – ünnepi műsor

október 27-november 4.

Őszi szünet

november 16.

Erzsébet-nap

november 21.

Nyílt nap

Hasznos linkek

Fenntarthatósági Témahéthez kapcsolódó iskola

 

 

 

Egy százalék!

Küldje el rendelkező nyilatkozatát a személyi adóbevallásával!

 

A támogatás céljai többek között:

• Tanítványaink képességeinek minél sokoldalúbb fejlesztése.

• Tanulóink jutalmazása.

• Taneszközök gyarapítása.

 

A kedvezményezett adószáma:

19142869-1-10

A kedvezményezett neve:

Szilágyis Alapítvány

 

Köszönjük támogatását!

Kapcsolódó dokumentumok:

Felhívás

Rendelkező nyilatkozat

Belépés

Design by HuGa Copyright © 2015. All Rights Reserved.